Inlogprocedure Verzuimsignaal
In het kader van de AVG wordt er met aandacht gekeken naar hoe wij uw informatie gebruiken en beschermen. De Autoriteit Persoonsgegevens is van mening dat een E-mail onvoldoende veilig is als onderdeel van een tweestapsverificatie, zo ook bij het inloggen in Verzuimsignaal. Gebruikers die nu e-mail gebruiken als tweede verificatiefactor moeten een andere methode kiezen.
Dit betekent dat de Verzuimsignaal-inlog geheel persoonsgebonden wordt en niet binnen de organisatie gedeeld kan worden. Deze stap waarborgt nog beter de privacy van uw medewerkers.
Twee alternatieven
U moet nu een keuze maken uit de volgende twee opties:
1. U kunt kiezen om de code te ontvangen per sms | code per sms | |
2. U kunt gebruik maken van de authenticator app | authenticator |
Voor beide opties geldt dat u een eenmalige herstelcode ontvangt, bewaar deze goed zodat u altijd opnieuw kunt inloggen na verlies van gegevens. Meer informatie vindt u hier.
(Tijdelijke) wijziging gegevens
Mocht het vanwege bijvoorbeeld verlof of ziekte nodig zijn (tijdelijk) een ander gsm nummer te koppelen aan de tweestapsverificatie dan kunt u dit doen via onderstaande instructie:
- Na inlog Verzuimsignaal, klik op eigen naam rechtsboven en ga naar mijn account
- Scroll naar beneden en kies voor tweefactorauthenticatie instellingen
- Klik op wijzigen en wijzig de benodigde gegevens. Hierna moet u opnieuw inloggen en komen de oude gegevens te vervallen.
Dit is vanzelfsprekend ook de methode om weer terug te gaan naar de oorspronkelijke contactpersoon, na afloop van de afwezigheid.
Meer informatie
Wij zullen u in de komende weken verder informeren over verbeteringen in onze systemen en dienstverlening middels nieuwsflitsen en via onze website. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons bereiken via info@inzetmetzorg.nl of op tel. 030-2525499.